Konkurs nr 1/2024 w ramach Działania 2.3: TEAM NET, Priorytet 2

TYTUŁ

Konkurs nr 1/2024 w ramach Działania 2.3: TEAM NET, Priorytet 2: Środowisko sprzyjające innowacjom Programu FENG 2021-2027

DLA KOGO?

Konkurs w działaniu TEAM NET FENG skierowany jest do zespołów naukowych, działających w różnych organizacjach badawczych w Polsce, które stworzą konsorcjum złożone z dwóch lub trzech zespołów. Wniosek do konkursu składa organizacja wiodąca – Lider Konsorcjum.

Na czele zespołów tworzących konsorcjum muszą stać naukowcy posiadający co najmniej stopień naukowy doktora. Ich zaangażowanie w projekt musi obejmować wymiar nie mniej niż 0,5 etatu przez cały okres realizacji projektu.

 

INSTYTUCJA FINANSUJĄCA

Fundacja na rzecz Nauki Polskiej (FnP)

CEL KONKURSU

Celem konkursu jest w wsparcie współpracy najlepszych zespołów badawczych w organizacjach badawczych w Polsce, które prowadzą działalność naukową w tematyce Zdrowia, Środowiska i Przemysłu 4.0 zdefiniowanych jako obszary o strategicznym znaczeniu gospodarczym i odznaczające się wybitnym potencjałem naukowym w Polsce.

 

WAŻNE TERMINY

Rozpoczęcie naboru wniosków: 22 sierpień 2024 r.

Rejestracja projektu w UJ CM: do 22 sierpnia 2024 r.

Nabór wniosków w UJ CM: do 2 września 2024 r.

Zamknięcie konkursu w FnP: 12 wrzesień 2024 r.

Planowane rozstrzygnięcie konkursu:  luty 2025r.

WAŻNE INFORMACJE

  • Wnioskodawcą jest lider konsorcjum utworzonego przez dwie albo trzy organizacje badawcze, w ramach, których współpracują łącznie dwa albo trzy zespoły badawcze.
  • Na czele zespołów badawczych staną liderzy/liderki posiadający co najmniej stopień naukowy doktora i zaangażowani w projekcie w wymiarze nie mniejszym niż 0,5 etatu przez cały okres jego realizacji.
  • W podmiocie lidera konsorcjum musi być zatrudniona w wymiarze nie mniejszym niż 0,5 etatu osoba pełniąca rolę tzw. ,,Głównego brokera’’, która będzie wykonywać zadania w zakresie komercjalizacji wyników projektu i obowiązki przewodniczącego zespołu ds. komercjalizacji, który będzie powołany przede wszystkim w celu koordynacji przepływu informacji i zarządzania wynikami projektu.
  • Finansowanie można otrzymać na projekty B+R trawiące do 3 lat, w wyniku których nastąpi komercjalizacja wyników projektu.
  • W ramach działania możliwa jest realizacja projektów w formule skutecznej współpracy z przedsiębiorstwem, przy czym wsparcie finansowe udzielane jest jedynie organizacjom badawczym.
  • Finasowanie nie obejmuje badań podstawowych.
  • Całkowity budżet projektu może wynosi do 12,6 mln PLN (w przypadku 3 zespołów badawczych realizujących projekt) albo do 8,4 mln PLN (w przypadku 2 zespołów badawczych).
  • W projekcie wydatki związane z podatkiem od towarów i usług VAT są kosztami kwalifikowanymi.
  • Organizacje badawcze realizują projekt w ramach swojej działalności niegospodarczej, w związku z tym udzielone dofinansowanie nie stanowi pomocy publicznej i może stanowić do 100% kosztów
  • Stawka ryczałtowa wynosi 40% bezpośrednich kwalifikowalnych kosztów personelu. W ramach stawki ryczałtowej kwalifikowane są wszystkie koszty bezpośrednio związane z realizacją projektu (poza wynagrodzeniami), jak i koszty pośrednie, zgodnie z katalogiem określonym w Wytycznych Kwalifikowalności wydatków na lata 2021—2027.
  • We wszelkich sprawach dotyczących wdrożenia wyników projektu proszę kontaktować się z Brokerami CTT CITTRU (z właściwymi dla Państwa jednostki). Natomiast w kwestii dotyczącej zaangażowania Głównego brokera w UJ CM (w przypadku, gdy UJ CM będzie liderem konsorcjum) każdorazowo z Dyrektorem CTT CITRU p. dr inż. Gabrielą Konopką-Cupiał,
    12 664 42 05, e-mail: gabriela.konopka-cupial@uj.edu.pl

 

Forma składania wniosków do MEiN:

Wniosek o dofinansowanie należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego FNP https://wnioski2023.fnp.org.pl

Za złożenie wersji elektronicznej wniosku odpowiada wnioskodawca. Po zakończeniu wypełniania Wniosku w wersji elektronicznej, wniosek należy pobrać w formacie .pdf i przekazać za pośrednictwem opiekuna konkursu na podpis elektroniczny Władz Uczelni. Podpisany wniosek należy załączyć w systemie informatycznym IP.

 

WAŻNE DOKUMENTY

Dokumentacja konkursowa:  www.fnp.org.pl

Dokumenty niezbędne dla rejestracji wniosku w Dziale Nauki:

 

KONTAKT

mgr Konrad Kuliński

tel.: 12 37 04 385

e-mail: konrad.kulinski@uj.edu.pl

 

mgr inż. Barbara Sporek

tel.: 532 409 579,

e-mail: barbara.sporek@uj.edu.pl


Powrót