Konkurs nr 1/2025 w ramach Działania 2.3: TEAM NET, Priorytet 2: Środowisko sprzyjające innowacjom Programu FENG 2021-2027
TYTUŁ
Konkurs nr 1/2025 w ramach Działania 2.3: TEAM NET, Priorytet 2: Środowisko sprzyjające innowacjom Programu FENG 2021-2027
DLA KOGO?
Konkurs w działaniu TEAM NET FENG skierowany jest do zespołów naukowych, działających w różnych organizacjach badawczych w Polsce, które stworzą konsorcjum złożone z dwóch lub trzech zespołów. Wniosek do konkursu składa organizacja wiodąca – Lider Konsorcjum.
Na czele zespołów tworzących konsorcjum muszą stać naukowcy posiadający co najmniej stopień naukowy doktora. Ich zaangażowanie w projekt musi obejmować wymiar nie mniej niż 0,5 etatu przez cały okres realizacji projektu.
INSTYTUCJA FINANSUJĄCA
Fundacja na rzecz Nauki Polskiej (FnP)
CEL KONKURSU
Celem konkursu jest wyselekcjonowanie i wsparcie konsorcjów dwóch lub trzech organizacji badawczych, których projekty B+R ukierunkowane są na rozwój innowacyjnego i konkurencyjnego na rynku rozwiązania i prowadzą do efektywnego transferu wiedzy lub technologii (w formie licencji, zakładania spin-off’ów bądź sprzedaży własności intelektualnej)
WAŻNE TERMINY
Rozpoczęcie naboru wniosków: 3 wrzesień 2025 r.
Rejestracja projektu w UJ CM: do 10 września 2025 r.
Nabór wniosków w UJ CM: do 17 września 2025 r.
Zamknięcie konkursu w FnP: 24 wrzesień 2025 r.
Planowane rozstrzygnięcie konkursu: luty 2026 r.
WAŻNE INFORMACJE
- Wnioskodawcą jest lider konsorcjum utworzonego przez dwie albo trzy organizacje badawcze, w ramach, których współpracują łącznie dwa albo trzy zespoły badawcze.
- Na czele zespołów badawczych staną liderzy/liderki posiadający co najmniej stopień naukowy doktora i zaangażowani w projekcie w wymiarze nie mniejszym niż 0,5 etatu przez cały okres jego realizacji.
- W podmiocie lidera konsorcjum musi być zatrudniona w wymiarze nie mniejszym niż 0,25 etatu osoba pełniąca rolę tzw. ,,Głównego brokera’’, która będzie wykonywać zadania w zakresie komercjalizacji wyników projektu i obowiązki przewodniczącego zespołu ds. komercjalizacji, który będzie powołany przede wszystkim w celu koordynacji przepływu informacji i zarządzania wynikami projektu.
- Finansowanie można otrzymać na projekty B+R trawiące do 3 lat, w wyniku których nastąpi komercjalizacja wyników projektu.
- W ramach działania możliwa jest realizacja projektów w formule skutecznej współpracy z przedsiębiorstwem, przy czym wsparcie finansowe udzielane jest jedynie organizacjom badawczym.
- Finasowanie nie obejmuje badań podstawowych.
- Całkowity budżet projektu może wynosi do 12,6 mln PLN (w przypadku 3 zespołów badawczych realizujących projekt) albo do 8,4 mln PLN (w przypadku 2 zespołów badawczych).
- W projekcie wydatki związane z podatkiem od towarów i usług VAT są kosztami kwalifikowanymi.
- Organizacje badawcze realizują projekt w ramach swojej działalności niegospodarczej, w związku z tym udzielone dofinansowanie nie stanowi pomocy publicznej i może stanowić do 100% kosztów
- Stawka ryczałtowa wynosi 40% bezpośrednich kwalifikowalnych kosztów personelu. W ramach stawki ryczałtowej kwalifikowane są wszystkie koszty bezpośrednio związane z realizacją projektu (poza wynagrodzeniami), jak i koszty pośrednie, zgodnie z katalogiem określonym w Wytycznych Kwalifikowalności wydatków na lata 2021—2027.
- We wszelkich sprawach dotyczących wdrożenia wyników projektu proszę kontaktować się z Brokerami CTT CITTRU (z właściwymi dla Państwa jednostki). Natomiast w kwestii dotyczącej zaangażowania Głównego brokera w UJ CM (w przypadku, gdy UJ CM będzie liderem konsorcjum) każdorazowo z Dyrektorem CTT CITRU p. dr inż. Gabrielą Konopką-Cupiał,
12 664 42 05, e-mail: gabriela.konopka-cupial@uj.edu.pl
Forma składania wniosków:
Wniosek o dofinansowanie należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego FNP https://wnioski2023.fnp.org.pl
Za złożenie wersji elektronicznej wniosku odpowiada wnioskodawca. Po zakończeniu wypełniania Wniosku w wersji elektronicznej, wniosek należy pobrać w formacie .pdf i przekazać za pośrednictwem opiekuna konkursu na podpis elektroniczny Władz Uczelni. Podpisany wniosek należy załączyć w systemie informatycznym IP.
WAŻNE DOKUMENTY
Dokumentacja konkursowa: www.fnp.org.pl
Dokumenty niezbędne dla rejestracji wniosku w CZP:
KONTAKT
mgr inż. Iwona Wcisło
tel.: 12 433 27 98
e-mail: iwona1.wcislo@uj.edu.pl
Kontakt