Nabór ofert do udziału w Projekcie pn. „Wsparcie procesów dydaktycznych za pośrednictwem platformy NAVOICA” ogłoszony przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (dalej: EFS+), Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym, Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (dalej: FERS), którego obsługę zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dalej: MNiSW).
DLA KOGO
Projekt skierowany jest do uczelni, które będą realizowały cel projektu, jakim jest dostosowanie oferty podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji poprzez przygotowanie i udostępnienie na platformie NAVOICA1 bezpłatnych ogólnodostępnych kursów e-learning typu MOOC2 (ang. Massive Open Online Courses).
Uczelnia może złożyć dowolną liczbę ofert, przy czym jeden kurs jest przedmiotem oddzielnej oferty. W wyniku przeprowadzenia naboru możliwe jest sfinansowanie maksymalnie 10 ofert jednej uczelni, które uzyskały najwyższą liczbę punktów spośród wszystkich pozytywnie ocenionych ofert danej uczelni.
CELE PROJEKTU
Wzmocnienie kształcenia na poziomie wyższym i jego dostosowanie do potrzeb rynku pracy, a także transfer wiedzy i innowacyjności pomiędzy podmiotami systemu szkolnictwa wyższego i nauki a społeczeństwem, poprzez otwarte udostępnienie społeczeństwu wiedzy (w tym wiedzy uzyskanej w wyniku prowadzonych badań naukowych i działań badawczo-rozwojowych).
FINANSOWANIE PROJEKTU
- Środki finansowe na realizację zadań w ramach projektu będą pochodzić ze środków finansowych ujętych w części budżetowej 28 – szkolnictwo wyższe i nauka z budżetu państwa (17,48%) oraz z budżetu środków europejskich (82,52%) w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Wsparcie procesów dydaktycznych za pośrednictwem platformy NAVOICA” (Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym), realizowanego w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021- 2027.
- Wartość środków finansowych przewidzianych na sfinansowanie wybranych kursów w ramach postępowania wynosi 11 177 324,00 zł (słownie: jedenaście milionów sto siedemdziesiąt siedem tysięcy trzysta dwadzieścia cztery złote).
INFORMACJE O ZASADACH KONKURSU:
- Kurs będzie stanowić nowy, oryginalny produkt, który nie był dotychczas publikowany i zostanie zamieszczony na platformie NAVOICA najpóźniej do 28.02.2027 r.
- Kurs zostanie udostępniony całemu społeczeństwu w ramach polityki otwartego dostępu. W związku z powyższym, z opracowanego kursu będą mogły korzystać między innymi uczelnie oraz inne podmioty systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
- Kurs może zostać opracowany w ramach każdej z dziedzin nauki, wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 października 2022 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.
- Kurs będzie poszerzał wiedzę i rozwijał umiejętności zgodne z zakresem działania danej uczelni tworzącej kurs oraz odpowiadał na potrzeby rozwoju gospodarki, zielonej i cyfrowej transformacji.
- Tematyka kursów ma obejmować włączenie do programów kształcenia treści zgodnych ze zdiagnozowanymi potrzebami pracodawców i gospodarki, przede wszystkim obejmujących zagadnienia związane z zieloną i cyfrową transformacją, w tym dotyczące m.in. zmian klimatycznych, aspektów środowiskowych, energii odnawialnej i zrównoważonego rozwoju oraz dostępności (w tym projektowania uniwersalnego).
- W celu przygotowania kursu uczelnia będzie współpracować z metodykami e-learningu z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB), którzy będą odpowiedzialni za wytworzenie kursu z materiałów dostarczonych przez uczelnię oraz osadzenie i skonfigurowanie kursu na platformie NAVOICA.
- Kurs zostanie udostępniony i będzie zarządzany przez 24 miesiące począwszy od daty jego opublikowania na platformie NAVOICA, a następnie przez kolejne minimum 6 miesięcy w ramach trwałości rezultatów projektu.
Więcej informacji o zasadach konkursu link:
WAŻNE TERMINY
- Ogłoszenie naboru w MNiSW 27.07.2025 r.
- Rejestracja projektu w CZP do 19 września 2025 r.
- Nabór wniosków w UJ CM: 29 września 2025 r.
- Zamknięcie naboru wniosków (ofert) do MNiSW upływa 7 października 2025 roku.
ZASADY FINANSOWANIA
- Uczelnia może złożyć dowolną liczbę ofert, przy czym jeden kurs jest przedmiotem oddzielnej oferty.
- W wyniku przeprowadzenia naboru możliwe jest sfinansowanie maksymalnie 10 ofert jednej uczelni, które uzyskały najwyższą liczbę punktów spośród wszystkich pozytywnie ocenionych ofert danej uczelni.
- Maksymalne finansowanie wynosi 100% kwoty wydatków kwalifikowanych projektu.
- Projekt nie przewiduje kosztów pośrednich.
FORMA SKŁADANIA WNIOSKÓW
Ofertę uczelnia składa:
1) w postaci elektronicznej;
2) sporządzoną na wzorze stanowiącym Załącznik nr 1 do Zaproszenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
3) podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania uczelni;
4) poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP (adres skrytki MNiSW na ePUAP: /mnauka/SkrytkaESP) lub za pomocą e-Doręczeń na adres: AE:PL-63656-52154-AGBGU-18; 5) w terminie do 07.10.2025 r.
- Za dzień złożenia wniosku uznaje się dzień, w którym wniosek został przesłany na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (adres skrytki MNiSW ePUAP: /mnauka/SkrytkaESP) lub na adres e-Doręczeń: AE:PL-63656-52154-AGBGU-18
WAŻNE DOKUMENTY I DODATKOWE INFORMACJE
Dokumenty niezbędne dla rejestracji wniosku w CZP:
- Formularz zgłoszenia projektu
- Zgłoszenie projektu badawczego
- Dane statystyczne o projekcie
- Oświadczenie dot. realizacji projektu na terenie Szpitala
KONTAKT
Barbara Kaczyńska, e-mail: barbara.kaczynska@uj.edu.pl, tel.: +48 12 433 27 86
Jakub Papuczys, e-mail: jakub.papuczys@uj.edu.pl, tel.: +48 12 433 27 86