Adaptacja kultrowa i dostosowanie do systemu opieki zdrowotnej wrtualnych pacjentów jako elektronicznych zasobów edukacyjnych do wspólnej nauki dla Azji Południowo-Wschodniej
Instytucja Finansująca: Komisja Europejska
Oficjalna strona projektu: Link
Okres realizacji: 2024-09-01 – 2027-08-31
Całkowita wartość projektu: 758 650,45 €
Kwota dla UJ CM:
Konkurs: ERASMUS +
Kierownik: prof. Andrzej Kononowicz
E-mail kierownika: andrzej.kononowicz@uj.edu.pl
Osoba do kontaktu: Anna Zaręba
Telefon osoby do kontaktu:
E-mail osoby do kontaktu: anna1.zareba@uj.edu.pl
Jednostka: Zakład Bioinformatyki i Telemedycyny
Telefon do jednostki: 12 347 69 08
Opis projektu:
Wirtualni pacjenci zyskali na znaczeniu z powodu cyfrowej transformacji edukacji wywołanej pandemią COVID-19. Z powodu ograniczeń w nauczaniu praktycznym, technologie edukacyjne stały się kluczowym elementem kształcenia studentów medycyny, szczególnie w nauce rozumowania klinicznego. Niemniej jednak w krajach o średnim i niskim dochodzie brakuje zasobów do opracowywania oprogramowania dla wirtualnych pacjentów oraz pisania przypadków medycznych. Partnerzy z UE biorący udział w projekcie byli zaangażowani w opracowanie otwartej bazy 200 przypadków wirtualnych pacjentów w ramach projektu ERASMUS iCoViP i są ekspertami w zakresie wdrażania narzędzi edukacji cyfrowej do istniejących programów nauczania medycznego. Te przypadki mogą zostać dostosowane do użycia w innych kursach zdrowotnych, takich jak pielęgniarstwo i farmacja. Celem projektu jest budowanie zdolności do opracowywania, dostosowywania i wdrażania oprogramowania wirtualnych pacjentów w 5 szkołach wyższych w Azji Południowo-Wschodniej w Malezji (Universiti Malaya – UM, Universiti Putra Malaysia – UPM, Taylor’s University – TU) oraz Indonezji (Universitas Gadjah Mada – UGM, Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta – UIN), we współpracy z ekspertami w dziedzinie rozwoju oprogramowania wirtualnych pacjentów z dwóch uczelni wyższych w Szwecji (Karolinska Institute – KI) i Polsce (Jagiellonian University – JU). Projekt osiągnie ten cel poprzez warsztaty transferu wiedzy oparte na wytycznych implementacyjnych iCoViP dotyczących wirtualnych pacjentów, współtworzenie przewodników najlepszych praktyk adaptacji i wdrażania dla lokalnych warunków malezyjskich i indonezyjskich, które będą mogły być wykorzystywane w kursach medycznych, pielęgniarskich i farmaceutycznych, oraz faktyczne wdrożenie wirtualnych pacjentów w 5 kursach zdrowotnych dla studentów studiów licencjackich.
Powrót >