Piszą o nas – „LUMEN 2017. Co zostało po konkursie?”

Wzrost liczby realizowanych przedsięwzięć, również tych o charakterze badań klinicznych, sprawny rozdział środków, terminowe rozliczanie działań, a przede wszystkim – co podkreślają pracownicy naukowi – więcej czasu na prowadzenie badań – to korzyści płynące z wdrożenia projektu „Wsparcie w Uniwersytecie Jagiellońskim – Collegium Medicum procesów zarządzania badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi jako strategicznego elementu nowoczesnej organizacji”. W konkursie LUMEN 2017 Leaders in University Management projekt zwyciężył w kategorii Zarządzanie: innowacyjne metody zarządzania w obszarach kształcenia, badań naukowych i organizacji uczelni.

O tym, jak realizacja projektu wpłynęła na zarządzanie badaniami naukowymi w UJ CM przeczytacie Państwo w Forum Akademickim w tekście „LUMEN 2017. Co zostało po konkursie?„.

Przeprowadzona w 2010 roku analiza celów strategicznych UJ CM w obszarze badań naukowych wykazała potrzebę wsparcia naukowców, których efektywność wyraźnie spadała przez zaangażowanie w pochłaniające czas działania administracyjne. By zapobiec temu zjawisku, powołano zespół koordynatorów ds. administracyjnej obsługi projektów naukowych oraz zespół ds. badań klinicznych. Były to pierwsze tego typu jednostki w Polsce, które w 2017 r. stały się częścią Działu Administracyjnego Wsparcia Projektów i Współpracy Międzynarodowej UJ CM, który zapewnia kompleksową obsługę prowadzonych w uczelni projektów badawczych.

Pomysłodawcą oraz inicjatorem projektu był prorektor UJ CM prof. Tomasz Grodzicki (wówczas dziekan Wydziału Lekarskiego), a w zespole projektowym byli: zastępca kanclerza UJ ds. CM Joanna Nikodemowicz oraz Ewelina Bętkowska, kierownik Sekcji ds. Badań Klinicznych.

Celem konkursu LUMEN organizowanego przez PCG Academia oraz Fundację Rektorów Polskich jest identyfikacja najlepszych praktyk związanych z profesjonalnym zarządzaniem szkolnictwem wyższym.

 


Powrót